Your Trusted 24 Hours Businext Service Provider !

Blog

IN THE SPOTLIGHT: SUSAN BLANKEN | BOL.COM

11-05-2018
IN THE SPOTLIGHT: SUSAN BLANKEN | BOL.COM

Naam: Susan Blanken
Opdrachtgever: Bol.com
Rol: B2B MarCommedewerker/copywriter
Freelance

“Toen ik in november 2017 begon bij bol.com als B2B copywriter, had ik nog geen idee hoe bijzonder de aankomende periode zou worden. Wat een inspirerende werkomgeving en een fantastisch team!
Ik kwam net op tijd om bij te springen in het onderbezette Marketingcommunicatie B2B-team en kon daardoor een heel breed scala aan taken oppakken, veel meer dan ‘alleen’ copywriting. Ik werd o.a. verantwoordelijk voor de partnercommunicatie, alles dat wij naar de ruim 20.000 partners (die via bol.com verkopen) communiceren, is (nu nog) van mijn hand. Wist je dat momenteel 1 op de 3 aankopen via bol.com wordt gedaan bij een van onze partners? Ze vormen een heel belangrijk onderdeel van de bol.com missie en daarom hebben we afgelopen maanden hard gewerkt aan een strak partnercommunicatieproces. Hiervoor heb ik inmiddels o.a. ook een ‘B2B tone of voice’ ontwikkeld en werk ik aan een B2B SEO-strategie. Daarnaast stel ik bijvoorbeeld storylines op voor bol.com directeuren en managers, neem ik interviews af met ondernemers, beheer ik de Zakelijk Verkopen website van bol.com, schrijf ik advertorials voor diverse ondernemersmagazines en heb ik me breder kunnen ontwikkelen op het gebied van communicatiemarketing en projectmanagement. Daar ben ik erg dankbaar voor. Bol.com heeft ruim 1400 werknemers – dan is het soms een uitdaging om ervoor te zorgen dat processen gestroomlijnd verlopen en dat iedereen op één lijn zit, prachtig toch?
Bij bol.com is de sfeer heel open en warm. Ik werk samen met veel ambitieuze en fijne mensen en daar leer ik nog iedere dag van! Ik houd ervan om bij te kunnen springen waar nodig en zodoende weer nieuwe kennis en ervaring op te doen. Mijn tijd bij bol.com zit er alweer bijna op, maar ik kom hier zeker nog eens terug!”

Susan